godło
Herb Dęblin

Wycieczka do Małopolski

W dniach 16-19 maja 2022r. uczniowie klas7c i 7b SP nr 5 oraz licealiści z klasy 1a wraz z wychowawcami: p. Kacprem Selerem i p. Katarzyną Walencik oraz p. Martą Pataj i p. Pauliną Przychodzeń wyruszyli na wycieczkę przyrodniczo-krajoznawczą. Towarzyszyły nam świetne humory i chęć przeżycia przygody.

Pierwszym punktem na trasie naszej wycieczki był Ojcowski Park Narodowy. Spacerowaliśmy Doliną Prądnika, zwiedziliśmy Jaskinię Ciemną oraz zamek Pieskowa Skała. Do Zakopanego dojechaliśmy po południu, gdzie czekała na nas obiadokolacja oraz przytulne pokoje, w których mogliśmy odpocząć po dniu pełnym wrażeń i naładować baterie przed kolejnymi atrakcjami.
Drugiego dnia - pomimo obaw związanych z pogodą- wyruszyliśmy pod opieką przewodnika tatrzańskiego na szlak, by na własne oczy zobaczyć piękno tak magicznego miejsca, jakim jest Morskie Oko. Droga do Morskiego Oka była dla nas przyjemna i okraszona wspaniałymi historiami, którymi dzielił się z nami pan przewodnik. Podziwialiśmy przepiękne, górskie widoki, a pogoda również była dla nas łaskawa. W drodze powrotnej towarzyszył nam już deszcz, ale nie ostudził on w nas zapału. Założyliśmy płaszcze przeciwdeszczowe i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Dzień trzeci przywitał nas pięknym słońcem. Wyruszyliśmy na spacer przy Wielkiej Krokwi oraz drogą pod Reglami. Odwiedziliśmy także cmentarz na Pęksowym Brzysku, gdzie spoczywają ludzie zasłużeni dla Zakopanego. Następnie kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę i zjechaliśmy z powrotem wyciągiem krzesełkowym. Spacerując po Krupówkach, mogliśmy zakupić pamiątki z tego urokliwego miejsca.
Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Zatorze, gdzie korzystaliśmy w pełni z atrakcji oferowanych przez Energylandię. Pełni wrażeń, emocji i tryskający humorami- po czterech dniach wspaniałej wycieczki - wróciliśmy cali i zdrowi do Dęblina.

Paulina Przychodzeń i Kacper Seler

BIP

MEN

Please publish modules in offcanvas position.