godło
Herb Dęblin

DZIEŃ DZIECKA W SANDOMIERZU

4 czerwca br. uczniowie klas: 4a, 4b SP i 1b LO wybrali się na wycieczkę do Sandomierza. Zwiedzanie rozpoczęli od wąwozu królowej Jadwigi, gdzie pan przewodnik omówił, w jaki sposób powstały wąwozy zbudowane z lessu. Ta pylista skała osadowa ma pochodzenie eoliczne i pod wpływem wilgoci oraz dodatkowego obciążenia jest skłonna do osiadania. Kolejnym punktem zwiedzania było Wzgórze Świętojakubskie, gdzie obejrzeliśmy z zewnątrz kościół św. Jakuba, który powstał w końcu XII wieku. Następną atrakcją było przejście przez Ucho Igielne i udanie się na rynek, gdzie pan przewodnik przybliżył historię miasta oraz wskazał najważniejsze zabytki (ratusz, zabytkowe kamieniczki, fragmenty murów obronnych). Po krótkiej przerwie na zakup pamiątek z panią przewodnik udaliśmy się na zwiedzanie poziemnej trasy turystycznej Sandomierza, którą górnicy z Bytomia remontowali przez 22 lata. W piwnicach chodziliśmy na głębokości od 4 do 12 metrów poniżej poziomu miejskich ulic. Zmęczeni i głodni poszliśmy na obiad do restauracji, w której Magda Gessler przeprowadziła kuchenne rewolucje. Ostatnimi zabytkami jakie zobaczyliśmy były: zamek królewski, Brama Opatowska i synagoga. Zmęczeni wróciliśmy do autokaru, a w drodze powrotnej wspólnie z p. przewodnikiem śpiewaliśmy polskie przeboje.😃

Małgorzata Jakubk – Kopeć, Beata Byś i Monika Krukar

BIP

MEN

Please publish modules in offcanvas position.