godło
Herb Dęblin

„Bezpiecznie na drodze”

Uczniowie klasy 3B Liceum Ogólnokształcącego w Dęblinie na lekcji przyrody wzięli udział w projekcie, którego zadaniem była promocja bezpiecznego zachowania się na drogach, a także dokładne poznanie czynników, od jakich to bezpieczeństwo zależy. Uczniowie podzieleni na kilka grup otrzymali tematy, na realizację których dostali kilka tygodni. Zapytaliśmy uczestników projektu, co dała im praca nad tym projektem.


Szansa na naukę i doskonalenie się
Projekt, nad którym pracowali uczniowie pod okiem nauczycielki fizyki pani Marianny Szpakowskiej, przyniósł wiele korzyści, był także tematem do refleksji, czy każdy z nas odpowiednio zachowuje się na drodze.

  • Realizacja projektu pomogła mi przypomnieć sobie zasady bezpiecznego poruszania się na drogach. Czuję się bezpiecznie, będąc świadomym uczestnikiem ruchu – mówi Aleksandra Jaraszek, która wraz z grupą realizowała projekt pod tytułem „Czynniki zwiększające zagrożenia na drodze”.
  • W naszym projekcie skupiliśmy się przede wszystkim nad tym, czym spowodowane jest niebezpieczeństwo na drodze. Zastanawialiśmy się także, jak zmniejszyć jego występowanie. Był to bardzo ciekawy projekt – dodaje Emilia Ciucias, druga z uczennic, która realizowała wyżej wymieniony temat projektu.


Bezpieczeństwo na drodze podstawą
Większość z uczestników projektu posiada prawo jazdy, więc jest czynnym uczestnikiem ruchu drogowego. Młodzież ma więc świadomość, że prowadzenie samochodu wiąże się z dużą odpowiedzialnością, a chwila nieuwagi może doprowadzić do tragedii. Projekt miał na celu jeszcze bardziej uświadomić to nowym kierowcom.

  • Zrozumieliśmy, że bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne, aby nie zrobić krzywdy sobie bądź innym – mówi Wiktoria Gawryjołek.
  • Zdobytą wiedzę możemy także przekazywać innym, gdyż szerzenie świadomości o bezpieczeństwie na drodze jest niezwykle ważne – dodaje uczennica klasy maturalnej.


Przyjemne z pożytecznym
Uczennice przyznają, że projekt ten łączył przyjemne z pożytecznym. Praca w grupach była dla nich dobrym doświadczeniem, każdy miał przydzielone zadanie, za które był odpowiedzialny. Ocena z projektu jest więc zasługą całej grupy.

  • Praca nad projektem dała nam szansę na naukę i doskonalenie się. Dzięki pracy w grupie wymienialiśmy się między sobą informacjami, szukaliśmy lepszych pomysłów, a co się z tym wiąże- zależało nam na dobrych efektach pracy – wspomina Wiktoria Kuty, kolejna z uczennic.


Warto dodać, że projekty, które poszerzają świadomość społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa, są niezwykle ważne i powinny być realizowane na każdym etapie edukacji. Warto dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.

Emilia Ciucias, Wiktoria Gawryjołek, Aleksandra Jaraszek,Wiktoria Kuty

projekt Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?

 

BIP

MEN

Please publish modules in offcanvas position.