godło
Herb Dęblin

Wycieczka do Torunia

W dniach 9 -11 czerwca klasy pierwsze gimnazjum wybrały się na wycieczkę do Torunia. Po drodze odwiedziliśmy popularne uzdrowisko Ciechocinek, gdzie znajdują się XIX-wieczne solankowe tężnie. Pomimo, że pogoda nas nie rozpieszczała udało nam się zobaczyć park zdrojowy i słynną fontannę zwaną „Grzybkiem”. Następnie udaliśmy się do Torunia i zwiedziliśmy muzeum w ruinach Zamku Krzyżackiego. Przy okazji - w ramach sprawiedliwości dziejowej – udało się pani Michaluk zakuć w dyby ulubionego ucznia Krystianka. Po uwolnieniu skazanego pojechaliśmy do hotelu Rubbens, gdzie mieliśmy nocować. Hotel całkowicie spełnił nasze oczekiwania, a możliwość skorzystania z kręgli i basenu bardzo nas ucieszyła. Nasi opiekunowie zajmowali się nami uczciwie bawiąc się z nami w berka i chowanego przez dwie noce. Może nie najmłodsi, ale co za kondycja!

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w całości w słonecznym Toruniu, gdzie podziwialiśmy średniowieczną Starówkę i nadwiślański Bulwar Filadelfijski. Widzieliśmy Ratusz, dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę oraz Kamienicę pod Gwiazdą. Zwiedziliśmy również Muzeum Podróżników T. Halika i Dom Eskenów. Najwytrwalsi wdrapali się na wieżę kościelną i stamtąd podziwiali panoramę miasta. Pozostali zadowolili się widokiem blaszanego kota na dachu kamieniczki przy fontannie z żabami. Wybraliśmy się również do planetarium, gdzie obejrzeliśmy seans pt."Makrokosmos". Tego dnia udaliśmy się również na sławną Motoarenę.
Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do Fortu IV na Warsztaty Piernikarskie, gdzie poznaliśmy przepis na wypiek pierników, kilka legend o powstaniu ich nazw oraz samodzielnie piekliśmy pierniki.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do Dęblina. Była to bardzo udana wycieczka. Już planujemy następną.

BIP

MEN

Please publish modules in offcanvas position.